lördag 2 juni 2018

The place to win

Efter tre månader på IKEA har jag redan vunnit flera saker. 100 pund på en cocktailbar och en stor glassburk med godis (som jag gav till mina kollegor). Det går bra för mig med tävlingar på jobbet!

I övrigt så trivs jag så otroligt bra i min nya avdelning. På många sätt känns det som att jag nu arbetar i ett annat företag. Arbetsmiljön är otroligt mycket bättre, så lugnt och vi har så kul när vi jobbar. Min chef är väldigt hjälpsam och båda mina teamleaders är fantastiska. Jag är så tacksam för att jag har ett jobb som jag verkligen trivs med.

Jag har precis avslutat min B-kurs i sociologi och nästa termin ska jag läsa kandidatkursen. Vi har börjat prata om att stanna här även över hösten... Glenn har fått jobb på en butik med enarmade banditer, som Supervisor. Jag tror att det skulle vara bra för honom att arbeta i alla fall ett år, för att på så vis kunna få bättre jobb i framtiden. Dessutom kan han inte så mycket engelska än, och hösten är väl ändå inte den roligaste tiden i Sverige? När det är mörkt och kallt, och folk går i ide tills våren. Vi får se hur det blir. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar